Fix Can’t Find External Name – NAMESORTVIEWPO

Have you facing problem below on Lotus Notes client ?

problem LN

Here is step to fix it :

  1. Close or log out from your lotus notes client
  2. Try to create / edit notes.ini file to original file (it will make you re-setup preferences of Lotus Notes)
  3. Delete or rename cache.ndk file on Lotus Notes data folder.
  4. Re-open Lotus Notes client, then choose Action ==> Folder ==> Upgrade Folder Design, and choose Automatic (it will take a time to refresh design)

Hope this helps…cheers

Advertisements
Fix Can’t Find External Name – NAMESORTVIEWPO

Fix Can’t Find View – Anonymous

Have you facing problem Can’t Find View – Anonymous on Lotus Notes client ?

Here is step to fix it :

  1. Delete or rename cache.ndk on Lotus Notes data folder
  2. Copy from another client, bookmark file to Lotus Notes data folder.

Hope this helps…cheers

Fix Can’t Find View – Anonymous

Fix HP Printers – ‘Out of Paper’ Error and Printer Does Not Pick Paper

An ‘Out of Paper‘ message displays on the computer or control panel and the printer stops picking or feeding paper.

Step 1 : Check the condition of the paper and reload it

The type and condition of paper can affect the way your printer picks paper. The edges of low-quality paper that has absorbed moisture might curl or lift the sheet so the paper does not feed into the printer.
Use these steps to check and then restack your paper.
  1. Remove the stack of paper from the paper tray.
  2. Use 25 sheets of new plain white paper to form a stack of paper.
  3. Tap the stack of paper on a flat surface to align the edges.
       NOTE:
    Do not fan the paper by running your fingers through the paper stack.
  4. Insert the stack of paper into the paper tray.
  5. Slide in the paper width guide to the edge of the paper stack. Make sure that the guide rests gently against the paper stack and does not bind it.
  6. Try printing again.
  • If the issue is not resolved, try loading different brands of paper and different types of paper, one type at a time, into the printer and then try printing again.
  • If the issue persists, continue to the next step.
If the issue is not resolved, continue to the next step

Continue reading “Fix HP Printers – ‘Out of Paper’ Error and Printer Does Not Pick Paper”

Fix HP Printers – ‘Out of Paper’ Error and Printer Does Not Pick Paper

Pengalaman Skripsi – Part 2

Penentuan Judul  Skripsi

Bolak balik cari materi ternyata gak sia-sia bro, akhirnya lama kelamaan dapet juga tuh masalah. Masalahnya dibikin-bikin sih, tapi ya emang itu jadi masalah yang selama ini tidak mereka sadari.

Setelah masalahnya dapet, baru deh otak-atik tuh masalah. Tiap hari nyari-nyari referensi, nyari solusi, nyari rumus, sama nyari kode deh dikit hehe. Ya itu semua demi terciptanya topik dan judul skripsi.

pengalaman membuat skripsi

Setelah dapet judul dan topik yang enak, lanjut susun tuh ya proposal yang isinya intisari Bab 1 – 3. Banyak banget kendalanya nih pada tahap ini, harus bener-bener mengerti maksud, tujuan, dan latar belakang yang dibuat. Ini bikin pusing banget bro.

Mulai dari bikin konteks kata-kata di judul itu susah bro, perlu banyak pertimbangan haha. Yang paling sulit pada tahap ini adalah bikin latar belakang, ini harus bener-bener sempurna bro, gaboleh ada yang keliru. Latar belakang sangat menentukan kenapa masalah tersebut harus dijadikan penelitian. Jika latar belakang ini masih belum bisa jadi alasan kenapa dibuat sebuah penelitian, maka abis sudah bro, gak bakal lulus.

Continue reading “Pengalaman Skripsi – Part 2”

Pengalaman Skripsi – Part 2

Pengalaman Skripsi – Part 1

Hello ! How do you do? Okay, now, I wanna share my essay experience. Well, mungkin beberapa dari kalian ada yang belum tahu dan ingin tahu bagaimana sih skripsi itu? Kenapa harus membuat skripsi? Kenapa semua orang males denger skripsi? Yes, here is the right way for you to know all about skripsi.

Sekilas Tentang Skripsi

Sering denger kata Skripsi? Atau gue yakin kalian pasti sering dengernya dengan kata skripsweet atau skripshit, ya kan? Ya betul, skripsi memang menjadi momok menakutkan bagi para mahasiswa yang memasuki tingkat akhir. Skripsi ini akan menjadi kewajiban bagi setiap mahasiswa yang ingin lulus dari dunia kuliah. Gak mau ngerjain? Jangan harap bisa lulus bro.

pengalaman skripsi
hipwee.com

Sebetulnya skripsi itu gampang-gampang susah bro, tapi kebanyakan susahnya sih haha. Ya namanya juga skripsi, kalo gak susah ya bukan skripsi namanya. Kalo mudah kan gak akan ada yang namanya mahasiswa abadi.

Susah? Pusing? Ya, itu pasti dirasakan oleh setiap penyusun skripsi. Mulai dari susah menentukan ide, judul, kerangka, dan lain-lain deh pokoknya. Tapi buat lu yang udah biasa menulis karya ilmiah sih lain cerita. Pada fase ini nih kadang perasaan pusing pun sering muncul, meski tak pernah diundang.

Continue reading “Pengalaman Skripsi – Part 1”

Pengalaman Skripsi – Part 1

How to Check Your Voicemail using Cisco 7940/7941/7960/7961

In this example we will demonstrate how to check your voicemail using Cisco 7961. This procedure stands for Cisco 7940/7941/7960/7961.

Checking Your Voicemail

  • To check your voicemail, press the “Messages” button and follow the voice prompts. You might need to enter your voicemail PIN number followed by # to listen to your message.
  • To delete your voice, put your handset, then press on dial pad “3970” to clear the voicemail.

Hope this helps..cheeers

How to Check Your Voicemail using Cisco 7940/7941/7960/7961